- Margitszigeti Szabadtéri Színpad
- Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja
- Városmajori Szabadtéri Színpad
- Keszthely Nyári Játékok
- Fertőrákosi Barlangszínház
- Zalai Nyári Színházak - Egervári Várszínház
- Gyulai Várszínház
- Kisvárdai Várszínház
- Pécsi Nyári Színház
- Diósgyőri Várszínház
- Szegedi Szabadtéri Játékok
- Esztergomi Várszínház
- Shakespeare Fesztivál Gyula
- Nyári színházak
- Zsámbéki Színházi Bázis
- Szent Margit kolostor-romok
- Meseszínpad -Margitsziget
- MűvészetMalom - Szentendrei Teátrum
- Újszegedi Szabadtéri Színpad
- Szentendrei Teátrum
- Kőszegi Várszínház
- Óbudai Nyár
- Y.East Fesztivál
Zalán Tibor El kell mondanom című drámájának a bemutatójára is készültök a Rózsavölgyi Szalonban. A Fiút játszod, akinek az élete megreked az eltitkolt családi múlt miatt. Mennyiben szól ez a darab a transzgenerációs örökségekről?
Zalán Tibor műve a rendszerváltásról, annak a hatásáról, a folyamatos döntésképtelenségünkről beszél. Az ilyen típusú történetekben lehetek igazán forradalmár egy olyan rendező segítségével, mint Őze Áron. Az El kell mondanom a húszas éveitől negyvenéves koráig követi egy fiú történetét. Döntésképtelenség jellemzi, ami éppúgy jelen van a saját generációm tagjainál, mint az idősebbeknél. Nemcsak lustaságból vagy menekülésvágyból, hanem a végtelen kiszolgáltatottság miatt is hárítják sokan a felelősséget… A Fiú története kicsivel a rendszerváltás után, még az egyetemista éveiben indul, az utolsó jelenetben pedig egy szétbomlott házasságot látunk, a felek a gyerektartást próbálják egymással rendezni. A történet szerint a zsidó származású édesanyámnak, akit Kútvölgyi Erzsébet játszik, folyamatos üldöztetésben volt része még apám keresztény felfogású családja körében is. Aztán az anya is elnyomás alatt tartja a fiát – sértettsége, sikertelen házassága kihat az utódokra.
A teljes interjú eléréséhez kattintson IDE >>>