• Margitszigeti Szabadtéri Színpad
  • Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Keszthely Nyári Játékok
  • Fertőrákosi Barlangszínház
  • Zalai Nyári Színházak - Egervári Várszínház
  • Gyulai Várszínház
  • Kisvárdai Várszínház
  • Pécsi Nyári Színház
  • Diósgyőri Várszínház
  • Szegedi Szabadtéri Játékok
  • Esztergomi Várszínház
  • Shakespeare Fesztivál Gyula
  • Nyári színházak
  • Szent Margit kolostor-romok
  • Meseszínpad -Margitsziget
  • MűvészetMalom - Szentendrei Teátrum
  • Újszegedi Szabadtéri Színpad
  • Szentendrei Teátrum
  • Kőszegi Várszínház
  • Óbudai Nyár
  • Y.East Fesztivál
2014. augusztus 4.
Új formák keletkeznek

A Hodworks Basse Danse című táncelőadása augusztus 7-én 20 órakor látható a Zsámbéki Színházi Bázison. Interjú Hód Adrienn koreográfussal.

- Ritkán láthatunk Zsámbékon "tisztán" táncdarabot. Szerinted miért fontos a színház mellett kortárs táncot látnia a közönségnek?

Lényegében ugyanazokkal az eszközökkel dolgozik mind a kettő. Sokféle irányzat van táncban és színházban is. Szerintem nem érdemes ezen gondolkodni, hogy hol a határ, mert az ember kreativitása végtelen. Új formák keletkeznek (kortárstánc, kortárs művészet) A jó "esemény" hatással van. Mindegy, hogy milyen eszközökkel éri azt el. Miközben nézzük, oda vonz. Figyelnünk kell. Nem tudjuk elengedni, érdekel minket, hogy mi ez, mi történik. Kérdések merülnek fel bennünk és zavarban vagyunk a válaszokat illetően. Fizikálisan nagyon érzünk valamit, átlényegülünk, magunkban vagyunk, tisztán, intenzíven érzékelünk. A jó tánc is ilyen.

- Hogyan találtatok rá a Zsámbéki Bázisra és miért pont a Basse danse című darabot mutatjátok be?

Régóta járok ki minden évben a Bázisra és volt már kint régebben is előadásunk. Fontosnak tartom, hogy vidéken van ilyen tér, ami támogatja és segíti új munkák létrejöttét, előadásokat és performance akciókat fogad be. Segíti a termékenységet. Nem pusztít, hanem ad. Fontos, hogy fenn maradjon és fejlődjön.

A Basse danse 2012-ben elnyerte a Lábán Rudolf díjat és 2012-es év 20 legkiemelkedőbb előadásai közé választotta az Aerowaves nemzetközi hálózat.


- A darab egy trilógia részének tekinthető. Mondhatjuk-e azt, hogy a Hodworks életében ez egy új korszak?

2010-ben holtpontra/mélypontra érkeztem. Nem éreztem jól magam, dühös voltam. Keveselltem, ahova jutottam alkotóként és egzisztenciálisan. Nem tudtam tovább ebben maradni. Elengedtem a kialakult rendszerhez való viszonyulásomat, nem pályáztam, ezzel együtt elengedtem a produkciós kényszert és a hivatalos munkakörömet.
A feszítő rendszer tempóját kizárva dolgoztam és ebből lett a Mindennapi rutin (tánc analízis) ami egy éven keresztül ment. Ennek az anyagából épült fel a Basse danse (2011).


- Mik a terveid az új évadban?

Szeptember elején új bemutatónk lesz a a MU Színházban. Majd rögvest 3 hetes residencyre megyek Philadelphiaba a DACE/ UP (US) és Műhely Alapítvány szervezésében. Workshopot tartok, ismerkedem a helyi tánc irányultságokkal, iskolákkal és szervezőkkel. Még ősszel szeretném befejezni a Budapest Kortárstánc Főiskolára szánt szakdolgozatomat, amely saját tanítási módszerem összefoglalása. Ősztől szinte folyamatosan játszunk a Hodworks-szel. Többek között : Paris-Les Plateaux, La Briqueterie, Centre de Développement Chorégraphique du Val-de-Marne, Pécsi Nemzetközi Tánctalálkozó, 17th Seoul International Dance Festival, Durres-Albania, Abrons Center for the Arts-NYC, Fészek, Jászberény, Trafó-Budapest....
Sok energia és munka megy arra, hogy működni tudjunk (eladás, pályázás, partner keresés). Aktívan részt veszek ezekben a munkálatokban Eredics Lilla mellet. Tanítani fogok a Budapest Táncművészeti Főiskolán, ami egy folyamatos jelenlét. Fontosnak tartom a hazai táncoktatást.
Szeretném magam többet alkalmazott koreográfusi helyzetekbe helyezni. Idén Nemese Jeles Lászlóval forgattunk egy filmet, ahol "hulla rendező" voltam. Még jobban kedvet kaptam a filmes, színházi munkákhoz. Vágyam, - de még ismeretlenek a paraméterek - egy opera vagy színházi előadás ahol a mozgás nagyon fontos kiemelt, megtervezett része, rétege az előadásnak. Nagyon szívesen dolgoznék együtt egy jó rendezővel ezen. Ehhez helyzetbe kell kerülni. Ennek a helyzetbe kerülésnek a létrejöttét tervezem.

 

-bázispress-