• Margitszigeti Szabadtéri Színpad
  • Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Keszthely Nyári Játékok
  • Fertőrákosi Barlangszínház
  • Zalai Nyári Színházak - Egervári Várszínház
  • Gyulai Várszínház
  • Kisvárdai Várszínház
  • Pécsi Nyári Színház
  • Diósgyőri Várszínház
  • Szegedi Szabadtéri Játékok
  • Esztergomi Várszínház
  • Shakespeare Fesztivál Gyula
  • Nyári színházak
  • Zsámbéki Színházi Bázis
  • Szent Margit kolostor-romok
  • Meseszínpad -Margitsziget
  • MűvészetMalom - Szentendrei Teátrum
  • Újszegedi Szabadtéri Színpad
  • Szentendrei Teátrum
  • Kőszegi Várszínház
  • Óbudai Nyár
  • Y.East Fesztivál
Kassai Thália Színház
spacer
Borbély Szilárd
Akár • Akárki
Moralitás zenés játék dalokkal
spacer
spacer
Szereposztás
Ideges nő:Szabadi Emőke
Aki már lekéste:Szabadi Emőke
Jedermann:Szabadi Emőke
Díszletező:Szabadi Emőke
Bér-sorbanálló:Varga Lívia
Banki alkalmazott:Varga Lívia
Rendőrnyomozó:Varga Lívia Balla Barnabás m.v.
Beteges nő:Dégner Lilla
Jehova tanúja:Dégner Lilla
Eladólány:Dégner Lilla
Színésztanonc:Dégner Lilla
Taxis:Lax Judit
Transzvesztita:Lax Judit
Itt lakó nő:Lax Judit
Gyanús férfi:Balla Barnabás m.v.
Sietős utazó:Balla Barnabás m.v.
Nem itt lakó férfi:Balla Barnabás m.v.
Takarító:Balla Barnabás m.v.
Ferences barát:Fabó Tibor m.v.
Hajléktalan filozófus:Fabó Tibor m.v.
Hajléktalan:Fabó Tibor m.v.
Holland rabbi:Fabó Tibor m.v.
Munkába induló:Fabó Tibor m.v.
Rendező: Czajlik József
Díszlettervező: Gadus Erika
Jelmeztervező: Őry Katalin
Dramaturg: Forgács Miklós
Maszk: Őry Katalin
Zeneszerző: Lakatos Róbert
Koreográfus: Kántor Kata
Hangfelvétel: Madarász András
Korrepetitor: Pálinkás Andrássy Zsuzsanna
Light design: Majoros Róbert
Művészeti asszisztens: Lucskay Róbert
Ruhakivitelező: Hornyik Orsolya
Rendezőasszisztens: Derján Angelika
Bemutató:2025. 03. 27.
Előadás ismertető

Borbély Szilárd döbbenetes erejű, felemelő remekműve egy szimbolikus utazásra hív. Egy különös város legkülönbözőbb zugaiban találják magukat a nézők a szereplőkkel. Hajnaltól hajnalig. Nyolc példázatban kínálja a darab tűpontos látleletét a mai kornak. A helyszínek mindig nagyon valóságosak és nagyon jelképesek. Külváros és belváros váltakozik, periféria és központ, félhomály és fényáradat, átmenet és otthonosság, hétköznapok és abszurditás, a profán és a szent. Az elfeledett buszmegálló, a bank, a pályaudvar, a bár mosdója, a pláza, a lakópark, a színpad. A szereplők vagy menekülnek, vagy rostokolnak. Próbálják megérteni a létezésük titkát. Mások és maguk előtt bizonygatják, hogy miért élnek éppen úgy, ahogy. Zakatol a hétköznapok ritmusa, amikor egyszer csak mindig jön egy hirtelen megtorpanás.
A test, a pénz, a hit, a morál kérdései vetődnek föl banális és furcsa szituációkban. Hivatalnokok és életművészek, alvilági alakok és rend őrei, közalkalmazottak és lecsúszottak, az illúzió mesterei, valamint ateisták, papok és filozófusok futnak össze és mindig meglepő véget érnek a beszélgetések. Az alapot a huszonegyedik század valósága szolgáltatja, de határozottan fölsejlik a középkori moralitás az Akárki – Jedermann hagyománya is. Mi történik akkor, ha az élet valóban megbicsaklik, és tényleg szembe kell nézni eddigi tetteinkkel, ha hirtelen el kell számolni mindennel. Várakozunk. Valahol mégiscsak ott van ebben a városban a remény.